Saturday, October 11, 2008

Sukar untuk di mengerti...


Dia...
Aku mau jadikan kawan,
Walaupun dia pelik,
Dia masih boleh dibuat kawan,
Dia cukup diam,
Dia memang cool,
Cukup berhati-hati dalam perkataan,
Tidak banyak cakap...
Cuma memerhati...
Aku...
Mulai rapat dengannya
Cuba masuk jiwanya,
namun ada sesuatu...
jiwanya cukup keras
fikirannya sukar dijangka
terlalu banyak teka-teki
gelora sepanjang masa
Dia dan Aku
wujud jurang yang besar
dua jiwa yang teguh
tiada kompromi
mulai menjadi dingin
sedingin embun pagi
ingin menjadi wira perang
dengan ego yang besar
Aku..
Tewas...
Membuatnya kawan...
namun...
berjuta jiwa yang kosong
menanti untuk diisi..
dan aku....
tidak keseorangan...
Dia...
Mengejar impian
membuktikan sesuatu
memang gah
se gah batu kelikir
namun jiwanya tetap kosong
obses dan cintai
diri sendiri.....
egois...
individulistik...
optisimistik...
psikotik...
apa yang pasti...
dirinya....sukar dimengerti
-mr joe-
Khas buat mereka yang mengerti....







No comments: