Wednesday, November 11, 2009

Aku mulai menulis lagi..

sudah berbulan-bulan lamanya saya berhenti mencoretkan sesuatu dalam blog ini, akhirnya timbul lagi mood untuk menyambung pekara yang memang amat saya minati. Untuk berbulan lamanya bermacam-macam benda berlaku dan berjalan bersama mengharungi hidup yang penuh pancaroba ini. Apa yang berlaku dalam hidup ini adakalanya satu proses pengulangan yang kita sebenarnya sedari ataupun tidak...contohnya kita pernah memenangi satu pertandingan...beberapa tahun lepas..dan tidak lama kemudian kita menang lagi,ada yang cukup gembira dan sudah tentu ada yang cuma merasai sekadar biasa-biasa saja...namun pengalaman-pengalaman semua ini adalah rutin hidup yang tidak berkesudahan sehinggalah akhir hayat kita di dunia ini. Saya masih tering sewaktu sembahyang mendiang nenek saya di gereja pada hujung bulan lepas, paderi tersebut dalam khotbahnya..mengatakan hidup ini cuma satu perjalanan atau pengemberaan...dan kita cuma singgah sebentar sahaja...sebelum kehidupan kekal. Belum terlambat jika kita sedar akan siapa kita..semua manusia berhak melakukan apa yang diingini...asalkan semua yang di lakukan pada tahap yang sederhana..dan jika melakukan salah atau silap..berbaliklah ke pangkal jalan...

No comments: